CHEF SAMBRANO Food Articles Video Recipes

Loading...

PERSONAL CHEF

PERSONAL CHEF
FOOD FOR REAL PEOPLE

Friday, November 1, 2013

PLATE LUNCH SERIES FALL 2013 #18 Maui's DA KITCHEN

DA KITCHEN 425 Koloa St.
Kahului, HI 

Plate lunches, 2 scoops of rice or maybe 1 big ass scoop, and rich creamy macaroni salad, hopefully mixed with the mayonnaise of choice for most locals living in Hawaii, and that's Best Foods Real Mayonnaise junior! Plate lunches are part of our culture, and from now until this series is ended for the fall of 2013, we'll be redundant, I'll say the same shit over and over until you freaking puke, got that Jackson? Good…now shut up and pay attention!

I'm going on to Google and rip off some pictures and I'll go to Da Kitchen's website and borrow some info. Just a warning, I'm not making any money off of these information ok? Good, shut the hell up!

Here's the menu, let's see if I can cut and paste on my 2011 MacBookPro, 13" beast!


MENU for the Kahului Maui Store, 808-871-7782

Pupu's (Pronounced Poo Poos) meaning appetizers like.

BBQ Beef Sticks

Lumpia

Fried Won Tons

Jalapeño Cheddar Poppers

Mahi Cakes

Fried Pork Mandoo

Seafood Won Tons

Kalua Won Tons

Shrimp Shumai

Spam Musubi

Fried Spam Musubi

Salads

Tuna Tofu Salad

Da Kitchen Cobb Salad

Shrimp Tempura Salad

Popcorn Shrimp Salad

Chinese Chicken Salad

Caesar Salad

Maui Garden Salad

Plate Lunches

Korean Chicken (I heard Kim Jong Il loved this dish)

Kalbi Ribs (Yeah yeah white folks are cooking shit shit up too, and they think they're all that now…."I'm making kalbi ribs come on over guys.)

Hawaiian Plate (Pork Lau Lau, Kalua Pork, Chicken Long Rice and Lomi Salmon.)

Da "Lau Lau Plate (2 steamed pork & butterfish Lau Lau wrapped in taro leaves, served wit Lomi Salmon)

Kalua Pork (Red necks and Hawaiians have some things in common, we love pickup trucks, hunting, fishing, and pulled pork)

Katsu Cutlet (Chicken Katsu topped with Onions, Mushrooms & homemade brown gravy.)

Chicken Katsu (All natural hormone free boneless chicken thighs breaded in panko and served with homemade BBQ sauce.)

Loco Moco (Grilled homemade 98% lean ground beef burger topped with 2 eggs, onions, mushrooms and brown gravy.)

Hamburger Steak (Homemade lean ground beef burger 10 oz pate soaked in onions, mushrooms and brown gravy.)

Teriyaki Beef (Thinly sliced beef sirloin marinated in a homemade teriyaki sauce and charbroiled.)

Teriyaki Chicken (One pound of all natural hormone free boneless chicken thighs with no additives marinated in teriyaki sauce and grilled.)

Sandwiches

Roast Beef Shooters (Tri-tip beef roast topped with cheese on Hawaiian sweet rolls. Served with fries.)

Bacon Cheeseburger Shooters (Homemade ground beef burgers topped with cheese on Hawaiian sweet rolls. Served with fries.)

Soup & Salad Combo (Tuna Sandwich on wheat bread served with crab and corn chowder. Served with potato macaroni salad)

Chicken Breast Sandwich (Chicken breast on sourdough bread w/ lettuce, tomato, onion, cheese & ranch dressing. Served wit fries)

Steaks

Thin Cut Ribeye (Choice 14 oz. Ribeye Steak, well marbled juicy and savory)

Hawaiian NY Steak (Signature steak served with rice and green salad)

Pulehu Grilled NY Steak (Fresh Choice beef grilled with Hawaiian Salt and butter. Served with rice and salad)

"How's the prices?" The prices are reasonable, the portions are big. If you aren't into eating, go somewhere else. If you love to eat, then this is the place to eat. Did you hear me? I hope so, because I can't stand it when you guys don't LISTEN!!!!!

NOW FOR THE IMAGES THAT I'M NOT MAKING A DIME OFF HELLOOOO!
THIS IS THE STORE FRONT IN KAHULUI, JUST MINUTES FROM OGG, or KAHULUI AIRPORT

LOOK AT THIS MAN, KALUA BABY! YOU GOT A HANGOVER, YOU ARE GETTING YOUR ASS OVER TO DA KITCHEN, DON'T BE A WIMP!

KATUS FANATICS, THIS IS A MASSIVE PLATE MAN, TOTALLY YAY YAY!

OOOOO, LAU LAU, GOT TO HAVE IT!

ALL GROUND BEEF SLIDERS JUNIOR? HEY GOT FRIES CAN'T WAIT TO GET TO DA KITCHEN!

LAU LAU, MAC SALAD, CHICKEN LONG RICE (KIND OF SOUPY), RICE AND LOMI SALMON, AGAIN YAY YAY!!!!

KALBI RIBS THE KOREAN SWEET MEAT, SHORT RIBS CUT THIN AND GRILLED WITH RICE AND SALAD, YAY YAY!

LOCO MOCO, GROUND BEEF PATTY SEARED WITH BROWN GRAVY, ONIONS, SHROOMS, MAN DA KITCHEN IS THE BOMB! THE BEST! THIS IS HOW LOCAL FOOD IS DONE JUNIOR YOU GOT THAT? SO I DON'T WANTO EVER SEE YOU BOZOS EATING LESS THAN DA KITCHEN FOOD, GOT THAT? I'LL HURT YOU, I WILL….

As you can see, Da Kitchen in Kahului has some great looking food don't they, and it not only looks good, it tastes good, it's just how should I say? How do these young bastard kids speak these days? Oh okay I got it, "It's Epic!" Hmmm, whatever.

Locals in Hawaii love to eat, and these are the kinds of plate lunches we love, we love pork, salty roasted pork, from the imu (underground oven), beef, chicken, we love it! So if you are wondering what we love to eat, this is it baby! No fooling around, because we only eat stuff that fills up our stomachs, if it don't, we ain't ever going back to that place again, that place that charges you an arm and a leg and gives you bits of food. But no, not DA KITCHEN, they serve up food with quality and a good portion. LIke I was saying if you don't love eating, then Da Kitchen ain't for you boy!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

COPYRIGHT 2013